1986 – Założenie Zentra Werbegesellschaft mbH Kolonia - produkcja i dystrybucja materiałów reklamowych

1987 – Zmiana nazwy na Werbehaus Gesellschaft für Werbung mbH z siedzibą w Kolonii. "Werbehaus" należący do Kaufhof Holding był przede wszystkim odpowiedzialny za opiekę nad swoim głównym klientem - Kaufhof Warenhaus AG. Usługi reklamowe obejmowały ofertę klasycznej agencji "full service" - od stworzenia kreacji, aż do wdrożenia i zarządzania procesami operacyjnymi.

1996 – Połączenie Metro Cash & Carry, Asko Deutsche Kaufhaus AG i Kaufhof Holding AG z METRO AG z siedzibą w Düsseldorfie. Reorientacja Werbehaus Köln jako koordynatora międzygrupowego w obszarach PrePress, druku, zakupu papieru i mediów.

1999 – Zmiana nazwy na METRO Werbegesellschaft mbH i przeniesienie siedziby firmy z Kolonii do Dusseldorfu

2000 – Założenie pierwszej spółki Metro Reklama Polska z siedzibą w Warszawie

2002 – Zmiana nazwy METRO Werbegesellschaft mbH na MGA METRO Group Advertising GmbH/ Zmiana nazwy METRO Reklama Polska (Warszawa) na MGA METRO Group Advertising Polska

2012 – Rozszerzenie działalności: MGA obsługuje nie tylko klientów z grupy Metro, ale także klientów zewnętrznych

2017 – Podział Metro Group na Ceconomy oraz Metro AG. Zmiana nazwy na METRO Advertising GmbH / METRO Advertising Sp.zo.o.

Obecnie METRO Advertising łączy zindywidualizowaną i kompleksową obsługę klienta z rolą podmiotu dostarczającego najwyższej jakości usługi reklamowe w skali globalnej.